onsdag 11 januari 2012

Välkommen hit!

Oj jag startade visst en blogg helt plötsligt. Kom att tänka på det igår när jag skulle sova, att det kanske vore roligt. Har förut tänkt att det bara är personer som vill ha lite extra uppmärksamhet som bloggar... men sen har jag ändrat mig och tänker att det kan ju va kul att skriva av sig lite om sånt man tänker på. Men då tänkte jag att då kan jag ju lika gärna skriva vanlig dagbok. Men sen tänkte jag om igen och tänkte att det kanju va
kul o skriva så att andra kan läsa, kommentera och komma med andra funderingar. Ja, så här håller det på i mitt huvud, jag tänker ibland lite fram och tillbaka, vrider och vänder på funderingar, och så kommer det nog hålla på resten av livet.




Det är nog precis det som denna blogg kommer innehålla; tankar och funderingar kring livet och vardagliga händelser. Men även min tro på Jesus och hur den formar mig och påverkar mig i min vardag, i beslut jag tar och hur jag vill vara som människa. Tron är det viktigaste för mig, det är det jag grundar mitt liv på och mina tankar om livet. Det kan tänkas konstigt för vissa men jag är oerhört glad och tacksam att jag funnit en tro som bär genom allt.




Har under de senaste åren verkligen insett att hela livet är en process, man lär sig saker hela tiden och tankar om livet, relationer, världen utvecklas och förändras. Det tycker jag är fantastiskt! Det är väldigt gött också när man känner att ens tro också utvecklas. Bara för att jag är kristen så kan jag inte allting, har jag inte svar på livets alla frågor, går inte livet på räls och jag förstår inte allting om Gud och Jesus och hela den där biten ;) (det kommer jag dock aldrig förstå fullt ut...haha.) men mina tankar utvecklas och förändras, och utvecklar och förändrar mig som människa och det är härligt att upptäcka tycker jag. Även fast det kan vara väldigt frustrerande ibland när tankarna snurrar in sig i varandra...

Ja, så om du är nyfiken på vad som ibland rör sig i mitt huvud så är det bara att följa mig här. Får se vart detta bloggande tar vägen. Om det tar för mycket tid, energi och fokus i mitt liv kanske jag lägger ner, men om det blir lite så där lagom så blir det nog gött! :) (smart skrivet om man vill ha trogna bloggläsare...not!)

5 kommentarer:

  1. Hörru, tack för den du! "Har förut tänkt att det bara är personer som vill ha lite extra uppmärksamhet som bloggar..." Känns fint att höra att du har den synen på mig;) Haha

    SvaraRadera
  2. haha.. det där åsikten hade jag innan jag började läsa underbaraclaras blogg så för typ 2-3 år sen ;) o då kände ju inte ens vi varann... hihi. kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jasså? så tänkte du om bloggare!? ;) Ja..jag är då ingen sån...tycker det är skönt å skriva av sig om livet...särskilt som jag om mina barn...vilket kan vara en riktigt utmaning vissa dar!

    Hoppas du kommer trivas som bloggare! Jag kan nästan lova dig att du kommer gilla det!

    Lycka till med bloggandet! =)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. haha roligt att väcka lite reaktioner med första inlägget.. hehe, poängen är ju trots allt att mina tankar om bloggande har förändrats och det var för några år sen som sagt.. :) haha

    Tack för peppen Malin! Det här blir nog kul!
    kram

    SvaraRadera
  5. I see you... jag är förtvivlande till och från i mitt bloggskrivande... skriva - inte skriva... varför - varför inte... De här två var roliga i varje fall ;) Så fortsätter det så här så :)

    Kramis! :)

    SvaraRadera