torsdag 12 januari 2012

Skriva eller inte skriva - det är frågan


Hm.. blir lite fundersam över vad jag ska skriva här i bloggen. Jag vill ju vara personlig men inte privat. Ni som har bloggar, hur tänker ni när ni skriver? Har ni några tips på hur man kan tänka kring innehållet i bloggen? På ett sätt blir man ju ganska sårbar när man lämnar ut massa saker ur ens innersta, samtidigt som det kan vara en hjälp och ett stöd för andra att läsa om vad man funderar på. Ska man alltid behöva fundera över alla saker man skriver (om det är ok att lägga ut) ja det måste man nog förresten... Gaaaah blir lite tokig på detta! (men bara lite...).

Tips och råd tack!

3 kommentarer:

  1. Jag brukar tänka så här: Skulle jag kunna säga det jag tänker skriva till en bekant, som inte står mig så nära? Om ja, så skriver jag det. Om nej, så kanske man får omformulera sig lite.. Sen brukar jag också tänka: Är det här pajkastning/smutskastning så att det är tydligt vem det är riktat till? Om ja, behåll det för dig själv! Man vill ju inte gärna råka illa ut och det tänker jag nog extra mycket på sen jag började plugga till just förskollärare. Viktigt att behålla sin professionella roll.

    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Emelie.. Jag har bloggat i flera år och tycker det är super kul.. Jag skriver ju mest om vad jag gör på dagarna och så då jag har massa vänner som bor långt borta som vill ta del av mitt liv men sen kan man behöva skriva av sig också.. Tänk bara på att inte nämna några namn om du skriver ngt "dumt"...=) Kram

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för tipsen, mycket bra tankar må jag säga! Kul att ni läste och tog tid o kommentera. Ja nu får vi se hur bloggen kommer användas :) Lycka till med era! kramkram

    SvaraRadera