söndag 1 juli 2012

Saknar...

Hi there!



Både lör och sön åkte vi till Whiskey lake och grillade hamburgare och hade det gött i solen och värmen m våra vänner Lindsay och Jeremy, soo good! Hela helgen tog vi det lugnt, så skönt att ladda batterierna inför en ny vecka och bara få njuta av Guds oerhört vackra natur.


I sön efter mötet på fm så kände både Dan och jag att vi såå mkt längtade efter vår församling i Sverige. Alltså det är verkligen så inspirerande att vara här, men vi är så glada för vår kyrka, alla härliga människor där som man kan va helt sig själv med o sjunga på svenska! Faktiskt en härlig känsla, vi vet liksom att vi är på rätt plats, det är i Skövde som Gud vill ha oss. Satte på lite go svensk lovsång i bilen på väg t beachen o det var så gött! Det är lite lustigt det där, alltså det är ju värsta bästa spirit-filled worship här men ändå så längtar jag sååå efter att få sjunga på svenska, det blir ännu mer hjärtligt då liksom. Såå gött att det är Segolstorps-lägret bara 3 dagar efter vi kommer hem, varje dag/kväll kommer bli awesome!

Okej nu ska vi spela skip-bo m Lindsay o Jeremy :)

Good night!

4 kommentarer:

  1. Hello!

    Ser ut som ni har det nice nice!! :) Härligt!! Gott att ni inte vill stanna kvar där borta ni med ;) nu har vi ju skickat typ 5 tjejer (eller 3 kanske det är) till det stora utland, räcker det väl?
    Jag brukar tycka att det är fint att plocka låtar från de stora, men det som oftast berör mitt hjärta mest är när någon sjunger de de skrivit själva... de föds nära och får ett helt speciellt liv... So... go for it! :)

    Ser fram emot att läsa anteckningarna ;) Ha så kul!

    Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja vi kommer inte stanna kvar här för evigt.. hehe, Skövde in our hearts! Tack för uppmuntran! Håller på och läser en bok som du säkert skulle gilla, av Christa Black (min nya favorit-preacher!) kram

      Radera
  2. Hej lollo.
    Vilka fina bilder du tar. Vad har du för kamera?? Jaa det är ngt särskilt med å sjunga på engelska. Jag fick sån hemlängtan när det var sånger som vi sjöng i kyrkan som även fanns/finns på svenska Då tog ja i för fullt å sjöng på svenska å dom i kyrkan tyckte det lät så roligt.
    Skönt du har din man me dej blir inte fullt så ensamt juh ;-)
    Här regnar det just nu Började lagom tills ja hängt ut tvätten Jaja finns ju värre saker här i livet men ändock ngt irriterande.

    Ha det bäst KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! Jag tar bara med min iphone 3gs, men det funkar faktiskt bättre än väntat. :) Ha det så bra! kram

      Radera